Sunday, September 21, 2014

Projek Hari Ahad

Assalamualaikum....
Musim Haji tiba lagi......teringat 3 tahun lalu aku dan suami ku menjadi tetamu ALLAH...seperti mimpi aja segala urusan kami.....ALLAH beri segala kemudahan, ketika pertama kali nampak kelibat Kaaba....aku dah siap siap membawa secawan air zam zam, berdiri saja kami di tangga menghadap Kaaba, aku terus duduk dan berdoa agar ALLAH beri kesihatan, kesabaran dan akal fikiran yang waras untuk kami menunaikan ibadat kami.....sambil minum air zam zam...Alhamdullilah doa ku di perkenankan olehNYA. 42 hari di tanah suci Mekah dan Madinah.....rasa seperti sekejap saja.....Insyaallah diberi rezeki dan keizinan olehNYA, aku ingin kembali ke sana menunaikan umrah pula.
OK....hari ini last day cuti sekolah....dan juga last day Azri bercuti semester. Esok dia akan masuk ke semester 2, program Asasi Sains Pertanian nya itu. Anak, belajar la elok elok, emak doakan agar Azri dipermudahkan rezeki oleh ALLAH dalam usaha mencari ilmu.
Dan hari ini juga, aku buat roti sausage kegemaran anak anak di rumah ini......tak susah....BM aja yang menguli....cukup time....doh roti dah naik.....keluarkan dari BM.....potong kecil kecil dalam 30gms dan uli....masukan sausage....tunggu 15 minit dan terus bakar.....untuk 15 minit juga......Tingg.......siap....dan inilah hasilnya
Sedap sangat......memang tidak akan beli lagi roti di Bakers Cottage dah........
Ok...itu saja..... Resepi nya nanti ye......

1 comment: